Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: pentecost
Категория: Лични дневници
Прочетен: 623832
Постинги: 129
Коментари: 279
Гласове: 263
Постинг
17.12.2017 15:34 - Един Бог и Един Господ – първа част
Автор: pentecost Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1273 Коментари: 11 Гласове:
2

Последна промяна: 19.05 12:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Или 100 библейски аргумента подкрепящи вярата на не-троичните християни

Предлагам ви едно интересно, надявам се, предпразнично четиво, за да сте една идея по-наясно какво и кого празнувате. Това е първа част, съдържаща първите 50 аргумента, а след време ще публикувам и втората част с останалите 50 аргумента.
***
Като едни модерни реформатори, продължаващи делото започнато от Мартин Лутер, а именно: да изчистят християнството от погрешни учения и практики, източно-унитарианските християни открито отхвърлят лъжовната за тях доктрина за Троичността на Бога, която по никакъв начин не може да бъде потвърдена с Библията. А източно-унитарианските християни се определят като библейски християни.

Източните унитарианци в
ярват, че Исус Христос е Божият Син и Спасител на човеците. Те вярват в божествеността на неговата мисия и в божествеността на неговото учение. Те вярват, че Евангелието, което той провъзгласяваше идва от Бога; че познанието, което то прeдава; моралът, който налага; духът, който вдъхва; приемането, което предоставя; обещанията, които прави; перспективите, които разкрива; наградите, които предлага; наказанията, с които заплашва - всичко това произлиза от Единия, жив Господ Бог Йехова (Яхве Елохим).
Но
унитарианците не вярват, че Исус Христос е Върховният Бог. Те вярват, че макар и превъзвишен над всички други създадени разумни същества, той е отделна личност, по-низша и подчинена на Всемогъщия Отец. За тези свои убеждения, наред с други причини, те наблягат на следните аргументи от Писанията, които би било добре всеки един троичен християнин да изучи в дълбочина. Ето ги:

1.
Защото Исус Христос е представен от свещените автори като отделно същество от Бог Отец, така както един човек се различава от друг.

„А в Закона ви е писано, че свидетелството на двама души е истинно. Сам Аз свидетелствам за Себе Си и Отец, Който ме е изпратил, свидетелства за Мене.“ Йоан 8:17-18
***
2. Защото
Исус не само, че никога не е казвал, че самият той е Бог, но - напротив, говори за Отца, Който Го е пратил, като за Бог, и то като единствен истински Бог.

А вечен живот е това – да познават Тебе, Единствения Истински Бог, и пратения от Тебе Иисус Христос.“ Йоан 17:3

Този език нашия
т Спасител използва в тържествена молитва към "своя Отец и нашия Отец."
***
3. Защото
Исус е обявен директно от Отец за Божи Син.

И, ето чу се глас от небесата: „Този е Моят възлюбен Син, в Когото е Моето благоволение.“ Мат. 3:17

Може ли син да бъде връстник и еднакъв с баща си?
***
4. Защото
Исус е назован Христос, или Помазаникът на Бога.

....как Бог помаза със Светия Дух и със сила Иисус от Назарет, Който обикаляше, вършейки добрини и изцелявайки всички онези, които бяха под властта на дявола, защото Бог беше с Него.“ Деяния 10:38

Дали Онзи, Който помазва е еднакъв с онзи, който бива помазан?
***
5. Защото
Исус Христос е представен като Първосвещеник.

„Затова, братя вярващи, призовани към небето, проумейте, че Пратеникът и Първосвещеникът Иисус Христос, Когото изповядваме, е верен на Онзи, Който Го е поставил, както и Мойсей – в целия Му дом.“ Евр. 3:1-2

Длъжността на свещеника изисква той да служи на Бога. Следователно, Христос като свещеник не може да бъде Бог т.е да служи сам на себе си.
***
6. Защото
Исус Христос е Посредник между "Единия Бог" и "хората".

"Защото един е Бог, един е и посредникът между Бога и хората – Иисус Христос като Човек, Който отдаде Себе Си като откуп за всички; това бе засвидетелствано в определеното от Бога време." 1 Тим. 2:5

Един Бог и един посредник между Бога и хората - Иисус Христос. Просто е.
***
7. Защото, като Спасител на човеците, той
бе изпратен от Отца.

"Ние самите видяхме и свидетелстваме, че Отец изпрати Сина Си за Спасител на света.“ Първо Йоан 4:14
***
8. Защото
Исус Христос е Пратеник, назначен от Бога.

"Затова, братя вярващи, призовани към небето, проумейте, че Пратеникът и Първосвещеникът Иисус Христос, Когото изповядваме, е верен на Онзи, Който Го е поставил, както и Мойсей – в целия Му дом." Евр. 3:1-2
***
9. Защото Христос е представен като наш
Застъпник пред Бога.

"Кой ще ни осъди? Никой, защото за нас се застъпва Иисус Христос, Който умря, но и възкръсна, Който е отдясно на Бога." Рим. 8:34
***
10. Защото глава на Христос е
сам Бог.

"Искам също да знаете, че глава на всеки мъж е Христос, глава на жената е нейният мъж, а глава на Христос е Бог." 1 Кор. 11:3

Следователно, Христос е подчинен и зависим от Отец, така както вярващите мъже са подчинени и зависими от Христос – техния Господ.
***
11. Защото, в същия смисъл, в който се казва, че
ние принадлежим на Христос, за Христос се казва, че принадлежи на Бога.

"...вие пък сте на Христос, а Христос – на Бога." 1 Кор. 3:23

Щом принадлежиш на някого, то той е твой господар т.е. над тебе.
***
12. Защото Христос казва:

"Моят Отец, Който Ми ги даде, е по-голям от всички." Йоан 10:29

Не е ли тогава бащата по-голям от сина?
***
13. Защото
Сина заявява, по повод на нещо друго, и абсолютно безрезервно:

"....защото Отец е по-голям от Мене." Йоан 14:28

***
14. Защото
Исус на практика отрича, че е Бог, когато възкликва:

"А Той му отговори: „Защо Ме наричаш благ? Никой не е благ освен един Бог." Мат. 19:17
***
15. Защото нашия
т Спасител, след като е казал: "Аз и Отец едно сме", дава на учениците Си ясно да се разбере, че той няма предвид, че двамата са една същност, равна по сила и слава, но са едно само по отношение на привързаността и замисъла, и както ясно си проличава от молитвата, която той отправя към Отец от тяхно име:

"....да бъдат всички едно – както Ти, Отче, си в Мене и Аз – в Тебе, така и те да бъдат в Нас едно, за да повярва светът, че Ти си Ме изпратил." Йоан 17:21
***
16. Защото Отец е нар
ечен Бог на Христос, така както е и Бог на християните.

"Но иди при братята Ми и им кажи: Отивам при Моя Отец и при вашия Отец, при Моя Бог и при вашия Бог." Йоан 20:17
***
17.
Защото ап. Павел казва за Бога, различавайки го от "Господ Исус Христос", че Той е "единствен Властител", както и че той "единствен е безсмъртен".
1 Тим. 6:14-16
***
18.
Защото това е ясно и изрично заявено от същия апостол, а именно: че Отец е единствен Бог, и няма друг.

"Защото, макар и да има така наричаните богове било на небето, било на земята – а те са много такива богове и господевци, ние обаче имаме един Бог Отец, от Когото е всичко и към Когото ние сме устремени, и един Господ Иисус Христос, чрез Когото всичко е произлязло и ние сме възродени чрез Него." 1 Кор. 8:5-6

Един Бог Отец и Един Господ Иисус Христос. Това е голата истина.
***
19.
Защото силата, която Христос притежаваше, както той сам твърдеше, му беше дадена.

"Даде Ми се пълна власт над небето и над земята." Мат. 28:18
***
20. Защото
Исус Христос твърдо отрича самият той да е автор на чудотворните си дела, а ги съотнася към Отца, или към Светия Дух Божий.

"Не вярваш ли, че Аз съм в Отец и Отец е в Мене? Думите, които Аз ви говоря, не ги говоря от Себе Си, а Отец, който пребъдва в Мене, Той извършва делата." Йоан 14:10

"Но ако Аз чрез Божия Дух изгонвам бесовете, тогава наистина сред вас е дошло Божието царство." Мат. 12:28
***
21. Защото
Исус ясно заявява, че тези дела свидетелстват не за неговата собствена сила, а за това, че Отец го беше изпратил. Йоан 5:36
***
22. Защото
Христос изрично потвърждава, че делата му са били извършени не в негово име, но в името на неговия Отец. Йоан 10:25
***
23. Защото Исус твърди, че "Бог Отец е положил Своя печат върху Него", т.е. на Бог Отец той дължи своите правомощия. Йоан 6:27
***
24. Защото
Помазаника заявява, че не е автор на собствената си доктрина.

"Тогава Иисус им отговори: „Моето учение не е Мое, а на Онзи, Който Ме е изпратил. Ако някой иска да изпълнява волята Му, ще разбере дали учението Ми е от Бога, или Аз говоря от Себе Си." Йоан 7:16-17
***
25.
Защото Исус представя себе си като научен от Отца.

"...но говоря това, което Моят Отец Ме е научил.“ Йоан 8:28
***
 26. Защото Сина неизменно споменава Отца като източник на властта, чрез която говори и действа.

"И Му е дал власт да извършва съд, защото Той е Синът човешки.Йоан 5:26-27
***
27. Защото
Исус признава подчинеността си към своя Небесен Отец като образец и насока във всичките му дела.

"Синът не може да прави нищо от Себе Си, а върши само това, което види Отец да прави. Понеже онова, което Той прави, това прави също и Синът." Йоан 5:19

"Защото Отец обича Сина и Му показва всичко, което Сам Той прави." Йоан 5:20
***
28. Защото
Човешкият Син казва:

".....но Аз почитам Своя Отец, а вие Ме унижавате. Аз обаче не търся слава за Себе Си. Друг е, Който я търси и съди." Йоан 8:49-50
***
29. Защото
Исус заявява:

"„Ако Аз славя Сам Себе Си, славата Ми е нищо. Моят Отец е Този, Който Ме прославя и за Когото вие казвате, че е ваш Бог." Йоан 8:54
***
30.
Защото ап. Павел заявява, че в Христос обитава цялата божествена пълнота, защото така благоволи Отец. Кол 1:19
***
31. Защото Христос
винаги е представян в Писанията, не като основната, но междиннa причина за всички неща, свързани с нашето спасение.

...ние обаче имаме един Бог Отец, от Когото е всичко и към Когото ние сме устремени, и един Господ Иисус Христос, чрез Когото всичко е произлязло и ние сме възродени чрез Него." 1 Кор. 8:6

Отново Един Бог Отец и Един Господ Иисус Христос.
***
32. Защото
Божият Син заявява:

Но Аз не дойдох от Себе Си" в света, защото "Аз от Бога излязох и дойдох" Йоан 7:28; 8:42

Иисус, като знаеше, че Отец всичко е предал в ръцете Му и че от Бога е излязъл и при Бога отива..." Йоан 13:3
***
33. Защото
Исус потвърждава, че не е разполагал с достъп до най-високите места в собственото си царство.

"...но да дам да се седне отдясно и отляво на Мене не зависи от Мене – то ще се даде на тези, за които е приготвено от Моя Отец.“ Мат. 20:23
***
34. Защото нашия
т Спасител, препращайки учениците си към един бъдещ момент, когато те ще разберат по-точно всичко отнасящо се до него, изрично заявява, че те ще узнаят, че той е изцяло подчинен на Отца.

Тогава Иисус им каза: „Когато издигнете Сина човешки, тогава ще разберете, че съм Аз и нищо не върша от Себе Си, но говоря това, което Моят Отец Ме е научил." Йоан 8:28
***
35. Защото нашия
т Спасител винаги изповядваше, че няма своя собствена воля, но че той винаги е насочван и управляван от волята на своя Небесен Отец.

...защото слязох от небето, за да върша не Своята воля, а волята на Този, Който Ме е изпратил.“ Йоан 6:38
***
36. Защото
Исус изрично отрича да е притежавал Божественото качество на самостоятелно съществуване.

"Както живият Отец Ме е изпратил и Аз живея чрез Отец, така и онзи, който яде от Мене, ще живее чрез Мене." Йоан 6:57
***
37. Защото
Помазаника изрично отрича притежаването на Божественото качество на изначално съществуване.

Защото както Отец има живот у Себе Си, така е дал и на Сина да има живот у Себе Си." Йоан 5:26
***
38. Защото
Божия Син твърдо отрича да е притежавал Божественото качество на всемогъщество.

"Аз не мога да правя нищо от Себе Си." Йоан 5:30
***
39. Защото
Исус изрично отрича притежаването на Божественото качество на всезнание.

"А за онзи ден и час никой не знае, нито небесните ангели, нито Синът, а единствено Отец." Мат.24: 36, Марк 13:32
***
40. Защото
за Исус е казано в Писанието, че „...беше отведен от Духа в пустинята, за да бъде изкушаван от дявола.“ Мат. 4:1

Обаче знаем, че "....Бог не се изкушава от зло" Яков 1:13
***
41. Защото
и това е свързано с нашия Спасител, че той "....прекара цяла нощ в молитва към Бога." Лука 6:12

Защо трябваше Христос по този начин да се моли, ако той самият беше Бог?
***
42. Защото, в присъствието на голямо множество хора преди възкресението, Исус благодари на Отца за това, че го е послушал.

Отче, благодаря Ти, че Ме послуша. Aз знаех, че Ти винаги Ме слушаш."
Йоан 11:41-42
***
43. Защото Исус се помоли
на своя Отец да Го прослави.

А сега прослави Ме Ти, Отче, у Тебе Самия със славата, която имах у Тебе преди да съществува светът.“ Йоан 17:5

Съществото, което се молеше на Бога, за да Го прослави, не може да бъде Бог.
***
44. Защото
Исус умоляваше, ако е възможно, горчивата чаша да го отмине, като добави:

Отче Мой, ако е възможно, нека Ме отмине тази чаша, но нека бъде не както Аз искам, а както Ти.“ Мат. 26:39
***
45. Защото Помазаника каза:

Боже Мой, Боже Мой! Защо си Ме изоставил?“ Мат 27:46

Може ли онзи, който изрича това да е Върховният Бог?
***
46. Защото Исус никога не се поклони на себе си т.е. на Сина, нито пък на Светия Дух, както би трябвало да направи, ако Сина и Светия Дух бяха Бог; но винаги се покланяше на Отца.
***
47. Защото Христос никога не инструктира учениците си да му се покланят на него или на Светия Дух, а на Отец, и само на Отец.

Когато се молите, казвайте: ‘Отче наш, Който си на небесата....‘ “ Лука 11:2

Истината, истината ви казвам: каквото и да поискате от Отец в Мое име, Той ще ви даде.“ Йоан 16:23

Но идва часът и вече е дошъл, когато истинските поклонници ще се покланят на Отец с дух и с истина, защото Отец изисква Неговите поклонници да бъдат такива.“ Йоан 4:23
***
48.
Защото не беше практика сред апостолите да отдават религиозна почит на Христос, но на Бог Отец чрез Христос.

"Благодаря на Бога чрез Иисус Христос, нашия Господ." Рим. 7:25

"...на Този единствен, премъдър Бог, слава за вечни времена чрез Иисус Христос, амин" Рим. 16:27

"Затова прекланям колене пред Отеца на нашия Господ Иисус Христос" Еф. 3:14
***
49. Защото Св. Петър, веднага след като
учениците се изпълниха със Светия Дух в деня на Петдесятница, се обърна към евреите по този начин:

"Израилтяни, изслушайте тези думи: Иисус Назорея, засвидетелстван пред вас от Бога с мощ, чудеса и знамения, които Бог стори чрез Него между вас, както и вие сами знаете, този Мъж, предаден, както Бог по волята Си отреди и предвиди, вие хванахте, приковахте с ръце на беззаконници и Го убихте. Но Бог Го възкреси, като Го освободи от болките на смъртта, понеже тя не можеше да Го удържи." Деяния 2:22-24
***
50. Защото
Св. Павел изрично посочва, че И всичко това е от Бога, Който ни помири със Себе Си чрез Иисус Христос и ни даде да служим на помирението.“ 
2 Кор. 5:18

/следва продължение/

 ***
Източник: По статия, написана през 1825 г. от Самуел Барет (Бостън: Aмериканска Унитарианска Асоциация). Превод от английски. Преводът, заглавието и редакцията са от мен (pentecost).




Гласувай:
3
1



1. zaw12929 - Христос воскресе. Да сбъднете нал ...
08.04 18:24
Христос воскресе. Да сбъднете нал съкровените си мечти!
Приемам вашетп мнение и желание- да направитр "дупка в морето"!? Целта- вашето възмущение или неразбиране, защото сте атеист.Оставете вярващите, да си вярват! В та3и материя няма и не може да де обяснява с логиката на човека смъртен. Само човекът има право на избор- нека това е Вашият!

цитирай
2. pentecost - zaw12929, благодаря
08.04 19:46
за коментара Ви. Не разбрах само защо решихте, че съм атеист. Явно не сте разгледали подробно блога ми, който е доста посещаван предимно от вярващи. А статията е писана от вярващи и за вярващи. Това, че не споделям доктрината за Троицата не ме прави атеист. Аз не обяснявам с "логиката на човека смъртен", а цитирам Божието Слово и показвам какво ни е оставил Помазаника Исус по въпроса за единството на Бога. Моля, четете по-внимателно и вниквайте по-дълбоко в написаното. Помолете Господ Иисус да ви прати и изпълни със Св. Дух, за да ви помага в разбирането на Божието Слово. И последно: Помазаника не възкръсна, за да се сбъдват съкровените ни мечти, които най-често не са богоугодни. Причината и основанието за неговото възкресение са съвсем други. Все пак оценявам включването ви в моя блог. Желая ви да растете във вярата и Бог да ви укрепява и да ви дава мъдрост и търпение.
цитирай
3. vandela007 - Очаквам следващите
05.05 22:15
50 аргумента. Не споделям всичко, написано в тази статия, но има неща, които ми бяха полезни.
Не мисля, че стиховете в които Исус е в човешка плът на земята и е напълно зависим от Бог Отец, са подходящи за доказване на тезата ви.
цитирай
4. pentecost - vandela007,
09.05 11:18
благодаря за коментара. Радвам се, че има неща от статията, които са ви били полезни. Аз също чета вашите статии на блога ви, които намирам за полезни и изграждащи.

Що се отнася до следващите 50 аргумента, надявам се съвсем скоро да намеря време да ги преведа и публикувам, имам го предвид, но също така изчаквах и малко повече хора да прочетат най-напред първите 50 аргумента, за да мoгат да осмислят прочетеното преди да продължат с втората част.
цитирай
5. pentecost - Доктрината за Троицата
09.05 11:33
според мен е препъни камък за много хора, които се колебаят дали да станат християни или не. Тя е нелогична, неразбираема и анти-монотеистична. Не може човек, който твърди, че вярва в Единия Бог, да приема, че Бог е шизофреник разтроен в три личности. Пълен абсурд. Нито Авраам, нито Мойсей, нито Илия, нито Исус са вярвали някога в Троичен Бог, а единствено и само в Израилевият Бог - Яхувеха - който е бил, е и ще бъде Един. Ето, в Библията Бог ясно и категоринчо заявява, че е Един и няма друг освен него. И до ден днешен юдеите рецитират всеки ден Шма Израел - Второзаконие 6:4-9. Самият Исус цитира този стих в една от прповедите си, все пак беше юдеин. За какво говорим изобщо? Чели сме, че Бог не се изменя, как така тогава изведнъж от Един Бог в Стария завет, стана Троичен Бог в Новия? Може би за да угоди на новоповярвалите християни, идващи от езическите религии? Не мисля. Има само Един Бог и Един Помазаник, както е видно от библейските стихове. Всеки вярващ, който претендира, че е библейски християнин трябва да ги чете внимателно, за да се убеди сам в лъжовността на доктрината за Троицата, която е измислена от белобради старчета-езичници.
цитирай
6. vandela007 - Предполагам,
17.05 16:46
че "троичният" Бог произлиза от тези (и подобни на тези) разсъждения: В старозаветно време Бог е общувал с човека директно (с Адам и Ева) или чрез пророци. В новозаветно време няколко години човеци общуват с Исус Христос, Който е отпечатък на Отца. След възнесението Му ние не сме оставени сами - с нас общува Светият Дух, като Божи представител и наш Утешител.
цитирай
7. pentecost - Възможно е
19.05 12:13
да е така. Всъщност и в Стария завет се говори и за Месия и за Светия Дух, но те никога не са отъждествявани с Отца, а са отделни персонажи. Идеята, че бог е Един, но изявен в три лица е притеснително за мен, защото никъде не го виждам изявено директно в Писанията. Иначе съм съгласен, че Исус Христос е образ на Отца, така е. И Святия Дух е наш Утешител тук на земята, с когото да общуваме. Но това според мен никак не доказва троичността на Бога.

Самите поддръжници на доктрината за троицата не могат да я обяснят, измъквайки се с мотива, че това е тайна и загадка, неразбираема за човека. Не мисля така. Ако беше толкова важна, Бог щеше поне да ни намекне за това чрез пророците или чрез Исус или чрез апостолите. За мен това е изцяло човешка измислица от "отците", които са се опитали да направят християнството привлекателно за езичницте. Поради тази доктрина и до днес юдеите не са приели християнството, защото им се е струвала твърде езическа и анти-монотеистична Затова няма евреи християни, освен малкото месиански евреи в САЩ, повечето от които отхвърлят троичността на Бога.
цитирай
8. prespanski - Вихрене, не искам да те поучавам, но ...
16.09 12:54
Вихрене, не искам да те поучавам, но мисля, че си тръгнал по много лош път, от който последствията ще са много сериозни за теб. Няма спасение за човечеството, ако Господ Иисус Христос не е Бог, защото изкуплението е могло да бъде извършено само от някой, който е безгрешен, а тъкъв човек не съществува. Ако Иисус не е бил Бог, още си в греха си и е празна твоята вяра.
цитирай
9. pentecost - Наско,
27.09 21:35
благодаря, че се включи с коментар, отдавна не сме си писали. Няма проблем, дори и да ме поучаваш. Въпросът с троичността на Бога е много, много сериозен, бих казал най-сериозният и основополагащ за християнската вяра. И разбира се, доктрините за природата на Исус Помазаника и на Св. Дух, по които според мен цари пълен хаос и липса на разбиране.

Аз съм от богобоязливите християни и никога не съм се доверявал на човешки доктрини и бабешки басни, затова не мога да направя компромис и в този случай. Щом Бог е казал директно чрез Мойсей, че е Един и че няма друг освен Него, значи е така. Както искаш го тълкувай. Не виждам в Библията никъде директно Бог да се изявява, че е шизофреник, раз-троен в три личности и други подобни. Но е ясно, че по този въпрос няма никога да се разберем с теб, а може би не е нужно. Също така, според мен, вярата в доктрината за Троицата сама по себе си не е основание за спасение. Един Бог, Един Помазаник, Един Дух - в това вярвам аз. Исус е функционално Бог за нас, защото му се даде цялата власт на небето и земята, той е наш ходатай и посредник пред Бога, първосвещеник по чина Мелхиседеков, Помазаник и наш Господ, но не е Бог и битийно - само Отец е Бог битийно - това е, което изповядвам и приемам за вярно, а дали е празна вярата ми нека прецени Господ Исус. Струва ми се, че няма как човек, който вярва в Единия Истинен Бог и има общението с Духа, да е още в греха, но щом така смяташ - добре.

И накрая един съвет от мен: Ти по-добре се притеснявай повече за твоите хора дето се молят и кадят на жена и на мъртъвци, целуват икони и прочие простотии, че там нещата са задълбали и отиват в окулта. За тях последствията със сигурност ще са много сериозни, защото са отстъпили от живия Бог, а духовното прелюбодейство се наказва сурово и безмилостно.
цитирай
10. pentecost - Аа, и още нещо
27.09 22:02
забравих да спомена. Ако четеш Библията по-внимателно, ще видиш, че Яхве е Изкупителят, Избавителят, Изцелителят и т .н., а Йешуа (на евр. "спасение") е самото вличностено Спасение, идващо от Бога. Исус е Богочовек, заченат от Духа в тяло на девица. От това по-чисто здраве му кажи. Ако беше изцяло Бог, нямаше да се роди от човешка жена и да живее и израсте като човек в света, а щеше директно да слезе от небето в завършен вид като Бог. Но не стана така. Исус е Човешкият Син, помазан изобилно с Божия Дух, който показа на човеците пътя към вечния живот, защото Отец се смили над нас и не пожела да останем да живеем в тъмнина. Затова и Исус дойде, за да ни донесе благодатта т.е. дара на Св. Дух, чрез Когото ставаме осиновени Божии деца, освещаваме се и се подготвяме за деня, в който ще получим своето наследство - не-тленните си тела, чрез които ще живеем вечно на новата земя. Иначе и преди Исус да дойде, евреите биваха избавяни от Бог Яхве чрез ангелите си. И сега Яхве именно е Авторът на нашето Спасение - в личността на Йешуа, неговия Слуга и Син. Не е нужно Исус да е Бог, за да се спаси човечеството, той е само инструмент на Божието спасение или самото спасение, а Бог Отец е свят и това е достатъчно за нас.
цитирай
11. pentecost - Ще се постарая
27.09 22:18
в най-скоро време да публикувам и втората част с останалите 50 аргумента за не-троичността на Бога. И разбира се, очаквам да се намери някой смелчага достатъчно дързък да докаже с контра-аргументи троичността на Бога, за да се получи интересна дискусия.

А дотогава всеки ден си рецитирайте на глас Шма Израел - Втор 6:4 "Слушай, Израилю; Йехова, нашият Бог, е един Господ" (Библия, ревизирано издание)

(Макар че верният директен превод от иврит е "Яхве, нашият Бог, е Един Бог" или "Адонай Елохейну, Адонай Ехад", като "Адонай" - "Господ" замества името Яхве т.е. "Яхве Елохейну, Яхве Ехад." "Елохим" е Бог, "Елохейну" е "наш Бог", а "Ехад" значи "Един". Религиозните евреи и до днес рецитират този стих всеки ден.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене