За този блог
Гласове: 413
Постинг
14.05.2021 17:17 -
Размисли за Единността на Бога
Автор: pentecost
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2782 Коментари: 17 Гласове:
Последна промяна: 18.05.2021 11:23
Прочетен: 2782 Коментари: 17 Гласове:
3
Последна промяна: 18.05.2021 11:23
Въпросът с единността и не-троичността на Бога е много сериозен, дори бих казал най-сериозният и основополагащ за християнската вяра. Преди време публикувах две статии в блога, съдържащи библейски стихове доказващи единността на Бога и развенчаващи заблудата за Троичния Бог. Сега публикувам и тази статия с някои разяснения, породени от дискусии и спорове по темата. За съжаление е ясно, че по този въпрос вероятно никога няма да се разберем с троичните християни, но може би не е нужно, защото в крайна сметка всеки има право да отстоява своите убеждения.
По мои наблюдения, доктрината за Троицата често се оказва препъни камък за много хора, колебаещи се дали да станата християни, защото им се струва нелогична, неразбираема, неестествена и отричаща единобожието. В моите очи, тя е богоборческа доктрина. За мен е неприемливо един вярващ, който изповядва Единия Бог, същевременно да приема, че Бог е разтроен в три личности. Това е пълен абсурд. Бог е цялостен и единен, а не фрагментиран и разпилян в много лица. Никой от библейските отци на вярата ни – нито Авраам, нито Мойсей, нито Илия, нито Иисус някога са почитали Троичен Бог. Не! Единствено и само Израилевия Бог - Йехова - който е бил, е и ще бъде Един.
В Библията сам Бог ясно и категорично заявява, че е Един и няма друг освен Него. И до ден днешен юдеите рецитират всеки ден тези стихове - Второзаконие 6:4-9. Дори Иисус цитира тeзи стихове в поученията си (Марк 12:28-31), защото по плът беше юдеин. Чели сме, че Бог не се изменя. Как така тогава изведнъж от ‘Един’ Бог в старозаветни времена, стана ‘Троичен’ Бог в новозаветни? Може би, за да угоди на новопокръстените християни, идващи от езическите религии и народи? Не мисля. Има само Един Бог и Един Помазаник, както е видно от библейските стихове (виж статиите ми “ Един Бог и Един Господ – първа част” и “Един Бог и Един Господ – втора част”).
В книгите на Стария завет се говори и за Месия, и за Свети Дух, но те никога не са отъждествявани с Отца, а са отделни персонажи. Възприемането, че Бог е Един, но същевременно изявен в три лица е изключително притеснително за мен, защото никъде не го виждам изразено ясно в Писанията. Иначе съм съгласен, че Иисус Христос е образ на Отца. И Святия Дух е наш Утешител тук на земята, с когото да общуваме. Но това за мен никак не доказва троичността на Бога.
Самите поддръжници на доктрината за Троицата не могат да я обяснят и изложат смислено без да се оплетат във философски спекулации, измъквайки се с твърдението, че Троицата е тайна загадка, неразбираема за човека. Аз обаче не мисля така. Ако беше толкова важна тази доктрина за нашето спасение, Бог щеше поне да ни намекне за нея чрез написаното в книгите на пророците, закона и псалмите, или чрез учението на Иисус, или накрая чрез апостолите. А Той мълчи, защо? Бог винаги ни е разкривал значимите неща за нашето духовно израстване и спасение, и ми се струва някак странно да скрие точно това от нас и да ни остави да се лутаме в заблуда. Нашият Бог не е такъв изобщо.
По-скоро, на мен ми изглежда доктрината за Троицата да е без библейска основа и изцяло измислена от човеци, от т.нар. "отци на църквата", които са се опитали да направят християнството привлекателно за езичниците в ранните векове докато все още се е установявало като религия и учение. И са успели, но са го осакатили в процеса. Обаче пък, от друга страна, именно поради тази лъжлива доктрина и до днес юдеите не са приели християнството, защото им се струва твърде езическа и анти-монотеистична тази идея.
Аз лично се опитвам да съм от богобоязливите християни и поради това винаги се старая да не се доверявам на човешки доктрини и бабешки басни, така че не мога да направя компромис и в този случай. Щом Бог е казал открито чрез Мойсей в Петокнижието, че е Един и че няма друг освен Него, значи е така и не подлежи на оспорване! Нали уж сме вярващи? Пък всеки както иска си го тълкува. Не виждам никъде в Библията Бог открито да се изявява, че е проявен в три личности, равни по сила, власт и могъщество.
Убеден съм, че вярата в Един Бог сама по себе си е предпоставка за вечен живот - вижте Лука 10:25-28. Да, Иисус се явява функционално Бог за нас, човеците, защото му се даде цялата власт на небето и земята, и той е наш Ходатай и Посредник пред Отца; Първосвещеник по чина Мелхиседеков до века, Помазаник и наш Господ, но не е Бог битийно - само Отец е Бог битийно т.е. в Творението. Един Бог, Един Помазаник, Един Дух - в това вярвам и изповядвам.
Иисус Помазаника е Богочовек, заченат от Св. Дух в тяло на девица. Ако беше изцяло Бог, нямаше да се роди от човешка жена и да живее и израсте като човек в света, а щеше направо да слезе от небето в завършен вид като Бог. Но не стана така. Иисус е Човешкият Син, помазан изобилно с Божия Дух, който показа на човеците пътя към вечния живот, защото Отец се смили над нас и не пожела да продължим да живеем в тъмнина. Затова и Иисус дойде, за да ни донесе благодатта т.е. дара на Светия Дух, чрез Когото ставаме осиновени Божии деца, освещаваме се и се подготвяме за деня, в който ще получим своето наследство - нетленните си тела, чрез които ще живеем вечно на новата земя.
Ако четем Библията по-внимателно, ще видим, че само Йехова е назоваван Изкупител, Избавител, Изцелител и др., а неговият Слуга и възлюбен Син Иисус (на иврит "Йешуа", което означава "спасение") се явява самото вличностено Спасение, идващо от Бога. С други думи, Иисус е самото Спасение, но Спасителят е Йехова, който спасява чрез Сина си. И преди Иисус да дойде на земята, Бог Йехова избавяше израилтяните като изпращаше Господните ангели. И тогава, и сега, и винаги Бог е Авторът на нашето Спасение - в личността на Помазаника Иисус, неговия Слуга и Син. Не е нужно Иисус да е Бог, за да се спаси човечеството, защото той се явява инструмент на Божието спасение и се превръща в самото Спасение. Бог Отец бива изявен чрез Сина и това е достатъчно за нас.
Ще завърша с един прекрасен стих от ап. Павел:
Първо Коринтяни 8:5-6
Библия, нов превод от оригиналните езици (с неканоничните книги).
5 Защото, макар и да има така наричаните богове било на небето, било на земята – а те са много такива богове и господевци, 6 ние обаче имаме един Бог Отец, от Когото е всичко и към Когото ние сме устремени, и един Господ Иисус Христос, чрез Когото всичко е произлязло и ние сме възродени чрез Него.
***
По мои наблюдения, доктрината за Троицата често се оказва препъни камък за много хора, колебаещи се дали да станата християни, защото им се струва нелогична, неразбираема, неестествена и отричаща единобожието. В моите очи, тя е богоборческа доктрина. За мен е неприемливо един вярващ, който изповядва Единия Бог, същевременно да приема, че Бог е разтроен в три личности. Това е пълен абсурд. Бог е цялостен и единен, а не фрагментиран и разпилян в много лица. Никой от библейските отци на вярата ни – нито Авраам, нито Мойсей, нито Илия, нито Иисус някога са почитали Троичен Бог. Не! Единствено и само Израилевия Бог - Йехова - който е бил, е и ще бъде Един.
В Библията сам Бог ясно и категорично заявява, че е Един и няма друг освен Него. И до ден днешен юдеите рецитират всеки ден тези стихове - Второзаконие 6:4-9. Дори Иисус цитира тeзи стихове в поученията си (Марк 12:28-31), защото по плът беше юдеин. Чели сме, че Бог не се изменя. Как така тогава изведнъж от ‘Един’ Бог в старозаветни времена, стана ‘Троичен’ Бог в новозаветни? Може би, за да угоди на новопокръстените християни, идващи от езическите религии и народи? Не мисля. Има само Един Бог и Един Помазаник, както е видно от библейските стихове (виж статиите ми “ Един Бог и Един Господ – първа част” и “Един Бог и Един Господ – втора част”).
В книгите на Стария завет се говори и за Месия, и за Свети Дух, но те никога не са отъждествявани с Отца, а са отделни персонажи. Възприемането, че Бог е Един, но същевременно изявен в три лица е изключително притеснително за мен, защото никъде не го виждам изразено ясно в Писанията. Иначе съм съгласен, че Иисус Христос е образ на Отца. И Святия Дух е наш Утешител тук на земята, с когото да общуваме. Но това за мен никак не доказва троичността на Бога.
Самите поддръжници на доктрината за Троицата не могат да я обяснят и изложат смислено без да се оплетат във философски спекулации, измъквайки се с твърдението, че Троицата е тайна загадка, неразбираема за човека. Аз обаче не мисля така. Ако беше толкова важна тази доктрина за нашето спасение, Бог щеше поне да ни намекне за нея чрез написаното в книгите на пророците, закона и псалмите, или чрез учението на Иисус, или накрая чрез апостолите. А Той мълчи, защо? Бог винаги ни е разкривал значимите неща за нашето духовно израстване и спасение, и ми се струва някак странно да скрие точно това от нас и да ни остави да се лутаме в заблуда. Нашият Бог не е такъв изобщо.
По-скоро, на мен ми изглежда доктрината за Троицата да е без библейска основа и изцяло измислена от човеци, от т.нар. "отци на църквата", които са се опитали да направят християнството привлекателно за езичниците в ранните векове докато все още се е установявало като религия и учение. И са успели, но са го осакатили в процеса. Обаче пък, от друга страна, именно поради тази лъжлива доктрина и до днес юдеите не са приели християнството, защото им се струва твърде езическа и анти-монотеистична тази идея.
Аз лично се опитвам да съм от богобоязливите християни и поради това винаги се старая да не се доверявам на човешки доктрини и бабешки басни, така че не мога да направя компромис и в този случай. Щом Бог е казал открито чрез Мойсей в Петокнижието, че е Един и че няма друг освен Него, значи е така и не подлежи на оспорване! Нали уж сме вярващи? Пък всеки както иска си го тълкува. Не виждам никъде в Библията Бог открито да се изявява, че е проявен в три личности, равни по сила, власт и могъщество.
Убеден съм, че вярата в Един Бог сама по себе си е предпоставка за вечен живот - вижте Лука 10:25-28. Да, Иисус се явява функционално Бог за нас, човеците, защото му се даде цялата власт на небето и земята, и той е наш Ходатай и Посредник пред Отца; Първосвещеник по чина Мелхиседеков до века, Помазаник и наш Господ, но не е Бог битийно - само Отец е Бог битийно т.е. в Творението. Един Бог, Един Помазаник, Един Дух - в това вярвам и изповядвам.
Иисус Помазаника е Богочовек, заченат от Св. Дух в тяло на девица. Ако беше изцяло Бог, нямаше да се роди от човешка жена и да живее и израсте като човек в света, а щеше направо да слезе от небето в завършен вид като Бог. Но не стана така. Иисус е Човешкият Син, помазан изобилно с Божия Дух, който показа на човеците пътя към вечния живот, защото Отец се смили над нас и не пожела да продължим да живеем в тъмнина. Затова и Иисус дойде, за да ни донесе благодатта т.е. дара на Светия Дух, чрез Когото ставаме осиновени Божии деца, освещаваме се и се подготвяме за деня, в който ще получим своето наследство - нетленните си тела, чрез които ще живеем вечно на новата земя.
Ако четем Библията по-внимателно, ще видим, че само Йехова е назоваван Изкупител, Избавител, Изцелител и др., а неговият Слуга и възлюбен Син Иисус (на иврит "Йешуа", което означава "спасение") се явява самото вличностено Спасение, идващо от Бога. С други думи, Иисус е самото Спасение, но Спасителят е Йехова, който спасява чрез Сина си. И преди Иисус да дойде на земята, Бог Йехова избавяше израилтяните като изпращаше Господните ангели. И тогава, и сега, и винаги Бог е Авторът на нашето Спасение - в личността на Помазаника Иисус, неговия Слуга и Син. Не е нужно Иисус да е Бог, за да се спаси човечеството, защото той се явява инструмент на Божието спасение и се превръща в самото Спасение. Бог Отец бива изявен чрез Сина и това е достатъчно за нас.
Ще завърша с един прекрасен стих от ап. Павел:
Първо Коринтяни 8:5-6
Библия, нов превод от оригиналните езици (с неканоничните книги).
5 Защото, макар и да има така наричаните богове било на небето, било на земята – а те са много такива богове и господевци, 6 ние обаче имаме един Бог Отец, от Когото е всичко и към Когото ние сме устремени, и един Господ Иисус Христос, чрез Когото всичко е произлязло и ние сме възродени чрез Него.
***
Следващ постинг
Предишен постинг
са имали много богове и за да ги привлече, Католическата църква измисля поклонението на светци, а също и молитви към тях, като към богове. (Също така поклонение на икони, вместо на изваяните езически идоли; и поклонение в "деня на Слънцето", вместо в благословения и освветен от Бога ден.) Така че според мен езичниците по-скоро биха били привлечени от антитринитаризма, където Отец, Синът и Светият Дух са три отделни личности (персонажи).
Не разбрах от статията (не съм чела предишните ти) - Исус творение ли е на Отца, защото пишеш, че е слуга и не е напълно Бог. Не се заяждам, но искам да ми е ясно. Ще ти бъда благодарна за отговор.
цитирайНе разбрах от статията (не съм чела предишните ти) - Исус творение ли е на Отца, защото пишеш, че е слуга и не е напълно Бог. Не се заяждам, но искам да ми е ясно. Ще ти бъда благодарна за отговор.
благодаря за включването ти.
Четем, че Исус е роден от Отца преди сътворението на света и светът беше сътворен чрез Него, така че той не е част от Творението, но не е и изначално съществуващ, защото има начало някъде във времето, когато е бил роден от Отца. Сам Отец каза "Ти си Мой Син, аз днес те родих". Това раждане се е случило някога преди сътворението. Отец остава по-голям от Сина и някак е логично да е така, няма как да са равнопоставени. Спрямо нас човеците обаче Исус е Бог, обитаващ най-високите небеса, но спрямо Отец не съвсем. Затова и седи отдясно на Величието на небесата, а не е самото Величие. Отец не дава славата си на никого, дори и на възлюбения си Син. Така го разбирам аз.
цитирайЧетем, че Исус е роден от Отца преди сътворението на света и светът беше сътворен чрез Него, така че той не е част от Творението, но не е и изначално съществуващ, защото има начало някъде във времето, когато е бил роден от Отца. Сам Отец каза "Ти си Мой Син, аз днес те родих". Това раждане се е случило някога преди сътворението. Отец остава по-голям от Сина и някак е логично да е така, няма как да са равнопоставени. Спрямо нас човеците обаче Исус е Бог, обитаващ най-високите небеса, но спрямо Отец не съвсем. Затова и седи отдясно на Величието на небесата, а не е самото Величие. Отец не дава славата си на никого, дори и на възлюбения си Син. Така го разбирам аз.
си го представям така: роденото от жабата е жаба; роденото от коня е кон; роденото от човека е човек; роденото от Бога е Бог. В този смисъл Синът е напълно Бог. Жабата не може да роди кон; и обратно. Аз съм родена от човек и съм човек.
Ще ти бъда благодарна за коментар.
цитирайЩе ти бъда благодарна за коментар.
Исус се роди от човешка жена, значи по твойта логика е напълно човек, така ли да разбирам?
цитирайникъде не се говори за Бог Син, няма такова понятие, както впрочем няма и Бог Свети Дух. Говори се за Човешки Син, за Божи Син или просто за Сина, но не и за Бог Син. Да си Син на Бога не значи, че си Бог. И ние сме новородени от Божия Дух и сме осиновени деца на Бога, но това не ни прави Бог.
цитирайpentecost написа:
Ами не знам, много неща не разбирам, но логиката наистина ме води към това, че през годините, прекарани на земята като човек, Исус наистина е бил напълно човек. Първо, защото е трябвало де преживее агонията, която човеците ще преживеят, отделени от Бога в съдния ден. И второ, защото през същото това време Той беше Човешки Син, даже сам Себе Си наричаше така. Исус се роди от човешка жена, значи по твойта логика е напълно човек, така ли да разбирам?
pentecost написа:
На много места в Библията се казва, че Синът е Бог. Например: ...Да си Син на Бога не значи, че си Бог
Исая 9:6 Защото ни се роди Дете, Син ни се даде; И управлението ще бъде на рамото Му; И името Му ще бъде Чудесен, Съветник, БОГ МОГЪЩ, ОТЕЦ НА ВЕЧНОСТТА, Княз на мира.
Зах.14:5 …И ГОСПОД МОЙ БОГ ще дойде, И всички свети ангели с Тебе.
Марко 2:7 Тоя защо говори така? Той богохулства. Кой може да прощава грехове, освен един БОГ?
Йоан 1:1,14 В началото бе Словото; и Словото беше у Бога; и СЛОВОТО БЕ БОГ….И СЛОВОТО СТАНА ПЛЪТ и пребиваваше между нас; и видяхме славата Му, слава като на Единородния от Отца, пълно с благодат и истина.
Йоан 5:18. Затова юдеите искаха още повече да го убият; защото не само нарушаваше съботата, но и ПРАВЕШЕ БОГА СВОЙ ОТЕЦ, и така правеше Себе Си РАВЕН НА БОГА.
Йоан 8:58 Исус им рече: Истина, истина ви казвам, преди да се е родил Авраам, Аз съм. ("АЗ СЪМ"-виж Изх.3:14)
Йоан 14:6 ...Аз съм пътят, и истината, и ЖИВОТЪТ; никой не дохожда при Отца, освен чрез Мене.
Йоан 10:33. Юдеите Му отговориха: Не за добро дело искаме да Те убием с камъни, а за богохулство, и защото Ти, бидейки човек, правиш Себе Си БОГ.
Йоан 20:28 Тома в отговор Му рече: Господ мой и БОГ мой.
Деян. 20:28 Внимавайте на себе си...пасете църквата на БОГА, която Той придоби със СОБСТВЕНАТА СИ КРЪВ.
2 Петр.1:1 Симон Петър, слуга и апостол Исус Христов, на вас, които чрез правдата на нашия БОГ И СПАСИТЕЛ Исус Христос сте получили еднаква с нас скъпоценна вяра…
1 Йоан 5:20 Знаем още, че Божият Син е дошъл и ни е дал разум да познаваме истинния Бог; и ние сме в истинния, сиреч в Сина Му Исуса Христа. Това е истинският Бог и вечен живот. Ние сме в ИСТИННИЯ БОГ СИРЕЧ В СИНА.
Римл. 9:5 …чиито са и отците, и от които се роди по плът ХРИСТОС, КОЙТО Е НАД ВСИЧКИ БОГ, благословен до века. Амин.
Тит 2:13 ожидайки блажената надежда, славното явление на нашия велик БОГ И СПАСИТЕЛ ИСУС ХРИСТОС.
Евр. 1:8 А ЗА СИНА казва: "Твоят престол, о БОЖЕ, е до вечни векове".
pentecost написа:
И ние сме новородени от Божия Дух и сме осиновени деца на Бога, но това не ни прави Бог.
Да, ние сме осиновени деца на Бога, но сме творения, а Синът е РОДЕН!
И това е безспорно и очевидно.
цитирайче не можеш да разбереш каква е моята цел. Ами тя е като на всеки един блогър – да общува с другите. По въпроса за същността на Божеството съм чела много различни неща. Кое да приема? Реших за себе си сама да изследвам този въпрос в Библията. Освен това смятам, че като общуваме и си казваме мненията, взаимно се обогатяваме. По въпроса дали спрямо човеците Синът е Бог, а спрямо Отца не е съвсем Бог, според текстовете от Божието слово, които съм намерила, излиза, че Синът, роден от Отца, е Бог. И ние сме Божии деца, но 1) сме осиновени и 2) сме творения – Синът не е творение. И да, има много текстове, от които личи, че Отец е по-високостоящ от Сина. Например:
Колос.1:19,20 Защото Отец БЛАГОВОЛИ ДА всели в Него съвършената пълнота и чрез Него да примири всичко със Себе Си, и земните и небесните, като въдвори мир чрез Него с кръвта, пролята на Неговия кръст
Йоан 10:18. Никой не Ми го отнема, но Аз от Себе Си го давам. Имам право да го дам, и имам право пак да го взема. Тая ЗАПОВЕД ПОЛУЧИХ от Отца Си
Йоан 5:22,23,26 Защото Отец не съди никого, но Е ДАЛ на Сина да съди всички, за да почитат всички Сина, както почитат Отца. Който не почита Сина, не почита Отец, Който Го е пратил…Защото, както Отец има живот в Себе Си, също така Е ДАЛ И НА Сина да има живот в Себе Си;
Йоан 14:28 Чухте как Аз ви рекох, отивам си, и пак ще дойда при вас. Ако Ме любехте, бихте се зарадвали за гдето отивам при Отца; защото ОТЕЦ Е ПО-ГОЛЯМ ОТ МЕНЕ.
Матей 20:23 Той им рече: Моята чаша наистина ще пиете, но да седнете отдясно Ми и отляво Ми НЕ Е МОЕ ДА ДАМ, а ще се даде на ония, за които е било ПРИГОТВЕНО ОТ ОТЦА Ми.
Матей 28:18 Тогава Исус се приближи към тях и им говори, казвайки: ДАДЕ МИ СЕ всяка власт на небето и на земята.
1 Коринт.15:27-28 защото Бог "е покорил всичко под нозете Му"… тогава и Сам СИНЪТ ЩЕ СЕ ПОКОРИ на Този, Който Му е покорил всичко…
1 Коринт.11:3 Но желая да знаете, че глава на всеки мъж е Христос, а глава на жената е мъжът, ГЛАВА ПЪК НА ХРИСТОС Е БОГ.
цитирайКолос.1:19,20 Защото Отец БЛАГОВОЛИ ДА всели в Него съвършената пълнота и чрез Него да примири всичко със Себе Си, и земните и небесните, като въдвори мир чрез Него с кръвта, пролята на Неговия кръст
Йоан 10:18. Никой не Ми го отнема, но Аз от Себе Си го давам. Имам право да го дам, и имам право пак да го взема. Тая ЗАПОВЕД ПОЛУЧИХ от Отца Си
Йоан 5:22,23,26 Защото Отец не съди никого, но Е ДАЛ на Сина да съди всички, за да почитат всички Сина, както почитат Отца. Който не почита Сина, не почита Отец, Който Го е пратил…Защото, както Отец има живот в Себе Си, също така Е ДАЛ И НА Сина да има живот в Себе Си;
Йоан 14:28 Чухте как Аз ви рекох, отивам си, и пак ще дойда при вас. Ако Ме любехте, бихте се зарадвали за гдето отивам при Отца; защото ОТЕЦ Е ПО-ГОЛЯМ ОТ МЕНЕ.
Матей 20:23 Той им рече: Моята чаша наистина ще пиете, но да седнете отдясно Ми и отляво Ми НЕ Е МОЕ ДА ДАМ, а ще се даде на ония, за които е било ПРИГОТВЕНО ОТ ОТЦА Ми.
Матей 28:18 Тогава Исус се приближи към тях и им говори, казвайки: ДАДЕ МИ СЕ всяка власт на небето и на земята.
1 Коринт.15:27-28 защото Бог "е покорил всичко под нозете Му"… тогава и Сам СИНЪТ ЩЕ СЕ ПОКОРИ на Този, Който Му е покорил всичко…
1 Коринт.11:3 Но желая да знаете, че глава на всеки мъж е Христос, а глава на жената е мъжът, ГЛАВА ПЪК НА ХРИСТОС Е БОГ.
Ефес.1:22 "И всичко покори под нозете Му, и ПОСТАВИ ГО да бъде глава над всичко за църквата" - Отец Го ПОСТАВИ
Евр.1:2 "В края на тия дни говори нам чрез Сина, Когото ПОСТАВИ наследник на всичко, чрез Когото и направи световете" - Отец Го ПОСТАВИ
Евр.5:5 "така и Христос не присвои на Себе Си славата да стане първосвещеник, А МУ Я ДАДЕ Оня, Който Му е казал: "Ти си Мой Син. Аз днес Те родих" - Отец Му я ДАДЕ
Откровение 1:1 Откровението от Исуса Христа, което МУ ДАДЕ БОГ, за да покаже на слугите Си онова, което има да стане скоро; а Христос прати та го яви чрез ангела Си на Своя слуга Иоан..." Отец Му ДАДЕ
Въпреки, че вселява в Сина Си съвършена пълнота и Го прави равен на Себе си, Синът получава заповед от Отца Си. Това не Го прави подчинен, защото са равни – трудно разбираем казус за моя мозък, но го приемам с вяра така, както е написано. Сигурна съм, че в Библията няма противоречия, има само неща, които тук и на тази земя не разбирам.
Малко ми помага примерът с един шеф (собственик) на фирма, който дава всички правомощия на своя син, и така синът също става шеф. Но същинският шеф, основателят и собственикът на фирмата си остава бащата. Синът просто изпълнява неговата воля. За работниците във фирмата принципно е без значение, че синът е придобил шефството, щом самият шеф казва, че каквото нареди синът му, все едно той го нарежда. Бащата и синът са единомислени, те са ЕДНО.
И все пак колкото и да се старая да си го обясня, не всичко ми е ясно. Не е дадено на човека да разбира НАПЪЛНО Всемогъщия Бог. Едно време в зората на електрониката, като работех в АСУ (Автоматизирани системи за управление), вървеше виц: Един пита "Абе ти разбираш ли какво е АСУ?" "О, да - отговорил другият - чакай да ти го обясня." "Да го обясня и аз мога, ти ми кажи разбираш ли го...". Така и същността на Божеството - всички го обясняват, но никой не го разбира в пълнота. Може би любовта, вярата и мълчанието по този въпрос е най-доброто за човека.
цитирайЕвр.1:2 "В края на тия дни говори нам чрез Сина, Когото ПОСТАВИ наследник на всичко, чрез Когото и направи световете" - Отец Го ПОСТАВИ
Евр.5:5 "така и Христос не присвои на Себе Си славата да стане първосвещеник, А МУ Я ДАДЕ Оня, Който Му е казал: "Ти си Мой Син. Аз днес Те родих" - Отец Му я ДАДЕ
Откровение 1:1 Откровението от Исуса Христа, което МУ ДАДЕ БОГ, за да покаже на слугите Си онова, което има да стане скоро; а Христос прати та го яви чрез ангела Си на Своя слуга Иоан..." Отец Му ДАДЕ
Въпреки, че вселява в Сина Си съвършена пълнота и Го прави равен на Себе си, Синът получава заповед от Отца Си. Това не Го прави подчинен, защото са равни – трудно разбираем казус за моя мозък, но го приемам с вяра така, както е написано. Сигурна съм, че в Библията няма противоречия, има само неща, които тук и на тази земя не разбирам.
Малко ми помага примерът с един шеф (собственик) на фирма, който дава всички правомощия на своя син, и така синът също става шеф. Но същинският шеф, основателят и собственикът на фирмата си остава бащата. Синът просто изпълнява неговата воля. За работниците във фирмата принципно е без значение, че синът е придобил шефството, щом самият шеф казва, че каквото нареди синът му, все едно той го нарежда. Бащата и синът са единомислени, те са ЕДНО.
И все пак колкото и да се старая да си го обясня, не всичко ми е ясно. Не е дадено на човека да разбира НАПЪЛНО Всемогъщия Бог. Едно време в зората на електрониката, като работех в АСУ (Автоматизирани системи за управление), вървеше виц: Един пита "Абе ти разбираш ли какво е АСУ?" "О, да - отговорил другият - чакай да ти го обясня." "Да го обясня и аз мога, ти ми кажи разбираш ли го...". Така и същността на Божеството - всички го обясняват, но никой не го разбира в пълнота. Може би любовта, вярата и мълчанието по този въпрос е най-доброто за човека.
Всяко от творческите лица е личност. Това е Бог.
цитирай
13.
elizabethborislavova -
Относно примерите предлагам да разгледаш примера с автомобила
19.05.2021 22:53
19.05.2021 22:53
Газ
Спирачка
Съединител
Това е Един Бог в три лица.
цитирайСпирачка
Съединител
Това е Един Бог в три лица.
elizabethborislavova написа:
Всяко от творческите лица е личност. Това е Бог.
Отделни личности са: Синът сяда отдясно на Отца и взема от Отца Светия Дух. Това ни казват Марко 16:19 "И тъй, след като им говори, Господ Исус се възнесе на небето, и седна отдясно на Бога".
И
Деяния 2:33 "И тъй, като се възвиси до Божията десница, и взе от Отца обещания Свети Дух, Той изля това, което виждате и чувате".
И още много, много текстове от Божието слово!
elizabethborislavova написа:
Газ
Спирачка
Съединител
Това е Един Бог в три лица.
Спирачка
Съединител
Това е Един Бог в три лица.
Е, а какво ще кажеш за акумулатора, маслото, антифриза....
Бог е Бог в три лица-Отец, Син и Святи Дух! Три личности са, но всички са обединени в едно. Действат в хармония.И не може, ако вярваш в християнския Бог да отделяш Отец от Исус и от Святия Дух. Направо ми звучи странно и сектантстско да се пренебрегва божествеността на Исус и Святия Дух и да се мисли за тях, като сътворение на Отец и като за по-нисши от него. Ние самите сме създадени по Божият образ - дух, душа и тяло (три в едно)и никой от нас не е само тяло, само душа или само дух, по отношение на съществуването ни на земята.
цитирайНещата за т.нар. Троица са много по-сложни отколкото са ни учили в църквите.....Всъщност, доктрината за Троицата е сектанско учение, защото не е библейска, а измислена от 'отците' векове по-късно. Исус не е вярвал в Троичен Бог. Много вярващи днес не са наясно в какво и в кого вярват, за жалост. Добре, че това не е чак толкова важно за нашето спасение, а е само повод за раздори и спорове.
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
Блогрол
1. МЕСИАНСКИ ПРИНЦИПИ
2. Пътят на Живота
3. Символ на Вярата - унитариански
4. Основните Истини
5. Източен Унитарианизъм
6. Един Бог и Един Господ
7. Отче наш - алтернативен
8. Покайни молитви
9. Исус Помазаника
10. Приеми Исус Помазаника
11. Приеми Святия Дух
12. Призоваване на Св. Дух
13. Кръщение в Святия Дух
14. Кръвта на Помазаника
15. Служба за Господна вечеря
16. Божествено Изцеление
17. Говорене на езици
18. Вяра и Благодат
19. Новорождението
20. Молитва за мир
21. Молитва за закрила
22. Молитва за извършилите аборт
23. Благославяне на България
24. ХРИСТИЯНСКИ ВРЪЗКИ
2. Пътят на Живота
3. Символ на Вярата - унитариански
4. Основните Истини
5. Източен Унитарианизъм
6. Един Бог и Един Господ
7. Отче наш - алтернативен
8. Покайни молитви
9. Исус Помазаника
10. Приеми Исус Помазаника
11. Приеми Святия Дух
12. Призоваване на Св. Дух
13. Кръщение в Святия Дух
14. Кръвта на Помазаника
15. Служба за Господна вечеря
16. Божествено Изцеление
17. Говорене на езици
18. Вяра и Благодат
19. Новорождението
20. Молитва за мир
21. Молитва за закрила
22. Молитва за извършилите аборт
23. Благославяне на България
24. ХРИСТИЯНСКИ ВРЪЗКИ