Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: pentecost
Категория: Лични дневници
Прочетен: 887266
Постинги: 142
Коментари: 313
Гласове: 413
Постинг
31.01.2014 04:34 - Кога се роди Месията Исус?
Автор: pentecost Категория: Други   
Прочетен: 3511 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 21.12.2015 12:22


Исая 9:6: “Защото ни се роди Дете, Син ни се даде; И управлението ще бъде на рамената Му; И името Му ще бъде: Чуден (Чудо), Съветник, Бог могъщ, Отец на вечността, Княз на мира.”

Ето че минаха рождественските празници, когато повечето християни отбелязват (неправилно) раждането на Исус на 25ти декември. С тази статия ще дам сравнително кратко и ясно обяснение, вървейки по Библията, кога всъщност се е родил Исус Помазаника.

Най-напред, за да можем да определим рождената дата на Йешуа (Исус), трябва да се обърнем към книгите от Стария Завет - Танак. От него научаваме, че свещениците били разделени на отряди, които служели в храма и това служене преминавало по наследство.

Дотук добре, но да видим какъв е бил редът на отрядите при свещениците и в кой месец кой отряд е служил в Йерусалимския храм. Нека прочетем най-напред в 1 Летописи 6-10,18-19:

„И секретарят Семаия, Натаналовият син, който бе от левитите, ги записа в присъствието на царя, на първенците, на свещеника Садока, на Ахимелеха, Авиатаровия син и на началниците на бащините домове на свещениците и на левитите, като се вземеше един бащин дом от Елеазара и един от Итамара. А първият жребий излезе за Иоиарива, вторият за Едаия, третият за Харима, четвъртият за Сеорима, петият за Мелхия, шестият за Меиамина, седмият за Акоса, осмият за Авия… двадесет и третият за Делаия, и двадесет и четвъртият за Маазия.Тоя беше редът на служението им, според който да влизат в Господния дом, по наредбата дадена им чрез баща им Аарона, според както му бе заповядал Господ Израилевият Бог.”

Преди да продължим нататък, нека направим една бърза справка за еврейските лунни месеци, които са: Нисан, Ияр, Сиван, Тамуз, Ав, Елул, Тишри, Хешван, Кислев, Тевет, Шват, Адар.

Оказва се, че отрядите са двадесет и четири. Авиевият отряд е бил осми по ред. Авиевият отряд е застъпвал службата в храма от средата до края на месец Тамуз (средата на юли).

А сега да обърнем поглед към новозаветните евангелия, да видим какво те казват по въпроса. Рождението на Месията Исус е свързано със свещеник Захария, бащата на Йоан Кръстител.
В Лука 1:5 ясно е записано от кой отряд е бил Захария: "В дните на Юдейския цар Ирод имаше един свещеник от Авиевия отред, на име Захария; и жена му беше от Аароновите потомци, и се наричаше Елисавета.” Следователно, Захария е служил всяка година през втората половина на месец Тамуз.

Лука 1:23-24: „И като се навършиха дните на службата му, той отиде у дома си. А след тия дни жена му Елисавета зачена: и криеше се пет месеца…”

Захария излязъл от храма на 1 Ав. А Елисавета заченала. Изминали 5 месеца (Ав, Елул, Тишри, Хешван, Кислев) и започнал месец Тевет, когато ангел Габриел (Гавриил) се явил на Мириам (Мария):

Лука 1:26-27: ”А в шестия месец ангел Гавриил бе изпратен от Бога в галилейския град наречен Назарет, при една девица, сгодена за мъж на име Йосиф от Давидовия дом; а името на девицата бе Мария.

Мария заченала в началото на месец Тевет. (Нормалната бременност протича за 40 седмици /280 дни/ – Тевет, Шват, Адар, Нисан, Ияр, Сиван, Тамуз, Ав, Елул, Тишри)

Ако Йоан Кръстител е заченат в двуседмичня период след 19 Сиван, Исус трябва да е заченат 6 месеца по-късно, в края на месец Кислев или в началото на месец Тевет. Мария е заченала Исус между 24 Кислев и 7 Тевет. На 25 Кислев е началото на празника Ханука, известен също и като Празник на Светлините. Този осемдневен празник продължава до 2 Тевет.

Исус е празнувал Ханука (наричан също „Празник на преосвещаването на Храма” - Йоан 10:22), докато е бил на земята. Апостол Йоан ни посочва, че Исус в действителност е заченат по време на Празника на Светлините (Ханука), когато пише за него в началото на своето евангелие:

Йоан 1:4-9: „В Него имаше живот, и животът беше светлината на човеците. И светлината свети в мрака, но мракът не я обхвана (обзе). Имаше един човек, пратен от Бога, името му Йоан; Той дойде за свидетелство, да свидетелства за светлината, та всички да повярват чрез него. Той не беше светлината, но бе пратен да свидетелства за светлината. Съществуваше Истинската Светлина, която просветлява всеки човек, идващ на света.”

Малко след посещението на ангел Гавриил, Мария отива да се види с роднината си Елисавета:

Лука 1:39-41: „И като стана Мария през тия дни, отиде набързо в хълмистата земя, в един юдейски град и влезе в дома на Захарий, и поздрави Елисавета. Когато Елисавета чу поздрава на Мария, младенецът заигра в утробата й; И Елисавета се изпълни със Святия Дух.”

Лука 1:56: „И остана Мария с нея около три месеца, и се върна у дома си.”

Ясно е, че Мария е останала с Елисавета до момента на раждането. Девет месеца след зачеването на Йоан Кръстител, от началото на месец Тамуз, ще ни доведат до Пасхата.

Лука 1:57: „ А за Елисавета настана време да роди и тя роди син.”

Има дълбока символика в това, че Йоан Кръстител се е родил на Пасха. На този ден религиозните юдеи все още очакват появяването на пророк Илия (Maлахия 4:5-6). В действителност, на масата (по време на седера /празничната трапеза/ на 14 Нисан) се поставят стол и чаша на масата - за пророк Илия, и децата символично му отварят вратата, за да влезе и да присъства на вечерята. Както ангел Гавриил пророкува и Исус потвърждава (Maтей 11:14), Йоан Кръстител е предтечата в духа на Илия, който е трябвало да дойде преди Месията.

Песните в небесата над Йерусалим на 15 Нисан известяват за раждането на Йоан Кръстител. След като той се родил на Пасха, 15 Нисан, Исус трябва да се е родил 6 месеца по-късно, на 15 Tишри (седмият еврейски месец според духовната година). А 15 ден на седмия месец започва с Празника на Скинията (Шатроразпъване - Левит 23:34-35), известен още като Суккот. Исус се е родил в първия ден на този празник!

Това обяснява защо не е имало място във Витлеем за Йосиф и Мария. Множества юдейски поклонници от целия Близък Изток, са били дошли в Йерусалим за Празника Суккот, според както Бог им е заповядал (Второзаконие 16:16). Витлеем, който е само на няколко километра от Йерусалим, също е бил препълнен с поклонници по това време заради празника.

Точно както било 6 месеца по-рано, песни от небесата над Йерусалим за празника на Шатрите известили за раждането на Месията, в изпълнение на пророкуваното.

Като допълнение към зачеването на Исус на Ханука, тук също откриваме една препратка с Неговото раждане по времето на Празника на Скинията (Суккот) в евангелието на Йоан.

Йоан 1:14 – „И Словото стана плът, и живя между нас, пълно с благодат и истина; и ние видяхме славата Му, слава като на Единороден от Отца."

Гръцката дума, от която е преведена думата „скиния” е eskenosen. Тази дума е форма на skenoo (#4637 Strong"s Greek Concordance). Докато тя обикновено се превежда с „живея, постоянно мисля за”, Strong"s казва, че тази дума буквално означава "да поставя нечия шатра (скиния), да имам нечия скиния, да пребивавам (живея) в шатра, скиния …" С други думи, Исус Помазаника дойде да разпъне шатрата си и да обитава сред нас. Затова се и роди в първия ден на празника Шатроразпъване. Едва ли има нещо случайно в това!

На осмия ден след раждането, според Мойсеевия закон, Исус е бил обрязан по време на последния празничен ден – Велико Спасение - един друг свят Господен ден (Левит 23:26).

Лука 2:21 – „Като се изпълниха осем дена, за да бъде обрязан Младенецът, нарекоха Го Исус, името дадено Му от ангела, преди да бъде заченат Той в утробата.”

Истината за раждането на Исус е много по-велика, отколкото езическият празник, в чиято чест той предполагаемо е бил заместен. Тази истина потвърждава необходимостта да изучаваме Божиите свети празници (Левит 23), защото е важно да разберем Неговият план за човечеството.




Гласувай:
2



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене