Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: pentecost
Категория: Лични дневници
Прочетен: 889465
Постинги: 142
Коментари: 313
Гласове: 413
Постинг
04.10.2013 02:45 - Молитвата - път обратно към Бог
Автор: pentecost Категория: Други   
Прочетен: 2870 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 21.12.2015 13:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Върни се при Бога. Върни се чрез молитва. Какво значи чрез молитва? Означава да излееш сърцето си пред Него и да Му кажеш:
Нуждая се от Теб. Искам да се върна при Теб. Не струвам нищо без Теб. Изгубих живота си, когато Те загубих. Изгубих радостта си, когато Те загубих. Моят живот стана безсмислен и празен.

Излей сърцето си пред Божиите нозе, извикай силно на глас и Му кажи:
О, Боже, аз искам да се върна при Теб, но моите врагове са по-силни от мен. Мнозина казват за мен: „За него спасение няма в Бога“.

Върни се при Бог, извикай силно на глас и Му кажи:
Спаси ме и ме заведи обратно при Теб.

Провикни се към Него:
Загубих силите си, когато странях от Теб. Дай ми специална сила oт Теб. Дай ми специална помощ да се върна при Теб.

Много хора питат „Как да се върна при Бог?“ Хвърли се в краката Му и Му кажи: Няма да Те пусна, докато не ме благословиш. Ти ме върна при Себе си. Ти ме счете като едно от Твоите деца. Ти не само прости греховете ми, но ме избави и от привързаността ми към греха.

Кажи му със силен глас:
Аз не мога да се върна при Теб, докато любовта към греха надделява в сърцето ми. Моля Те, отнеми любовта към греха от моето сърце. Не мога да се отърва от греха и да се върна при Теб. Ти ела първо при мен и ме накарай да оставя греха. Ако можех сам да се отърва от греха, бих дошъл при Теб по-рано. Нуждая се Ти да ми дадеш сила.

Повярвайте ми, възлюбени мои, този, който е успешен в молитвата си е този, който е успешен в своето покаяние. Както Мар (Св.) Исаак е казал:Който си мисли, че има покаяние без молитви, той е заблуден от дявола.“

Защото чрез молитва намираш сили да се върнеш при Бог. Затова, насили себе си в молитва вместо някоя друга работа. Защото чрез молитва ти премахваш стените между теб и Бога, тогава отново може да се върнеш при Него. Невероятно е колко много хора биха служили вместо да се молят. Биха чели вместо да се молят. Биха разсъждавали вместо да се молят. И предпочитат да посещават религиозни събрания вместо да се молят. Ето защо те се провалят във взаимоотношенията си с Бога. Те се молят, служат и посещават събрания и в същото време нямат взаимоотношение с Бога. Нямат взаимоотношения!

Върни се при Бога и вземи от Него

Някои хора мислят, че в молитва дават на Бога думи, време и чувства. Но молитвата в нейната дълбочина е свързана с взимане от Бога. Той е Даващият, а не Взимащият. Успява в молитвата си този, който чувства, че взима от Бога. Той е, който успява в молитва. Когато се молиш и чувстваш, че взимаш сила от Бога, тогава си успял в молитвите си. Когато някой се моли и взима благословение от Него, той е успял в молитвите си. Когато някой се моли и покайва, той е успял в молитвите си. Когато някой се моли и се стреми към святост, той е успял в молитвите си. Когато някой се моли и заздравява връзката си с Бог, той е успял в молитвите си.

Бог ти казва: “Ела, ела, моли се и аз ще ти дам.” Но ти се молиш за две минути и после се отегчаваш и си тръгваш без да си взел нищо от Него. Бог поглежда към теб и се чуди “Защо си тръгна така рано без да вземеш от Мен?” Но за съжаление ти си се отегчил и си решил да си тръгнеш. Добре, тръгваш си. Тогава започваш да търсиш Бог, но не го намираш. Не само си напуснал без да вземеш нищо, но си напуснал, мислейки, че си дал на Бог две минути от своето време и си отметнал в духовния си график, че си се молил. Това не е молитва. Какво взе от Бог? Нуждаеш се да се хванеш за Бога и да Му кажеш силно и ясно: Няма да Те оставя, няма да Те оставя!

Ето защо молитвите са нуждаят от търпение. Без търпение не можеш да вземеш от Него. Трябва да си търпелив в молитвите си. Кажи му:
Аз ще стоя в нозете Ти и няма да Те оставя, докато не ме благословиш. Дори и да не взема нищо, аз ще се държа здраво за Теб и няма да Те оставя, докато не ме благословиш.

Хванах се за Него и не Го пуснах“. Това е борбата в молитвите. Хората не се учат как да се молят. Те мислят, че молитвата е да кажеш няколко думи. Не. Моли се и се дръж за Бог докато получиш от Него. Докато не получиш!

Кажи му:
Аз няма да Те оставя, няма да Те оставя. Писано е, че Ти си състрадателен, милостив Бог и каквото и да поискаме ще ни бъде дадено. Е, аз поисках, и няма да Те оставя докато не получа каквото искам.

Продължавай да се бориш с Бог в молитви. Тогава ще бъдеш утешен и изпълнен с любов, и ще станеш силен в своите молитви. И няма да повтаряш думи напразно. Но ще излееш сърцето си пред Бога.

Анна, майката на Самуил се молеше. Тя плачеше и даваше обет на Бог и не напусна храма. Едва след това ѝ бе обещан син.

Давид пророкът не остави Бога, докато не бъде благословен. Първо се молеше: „Господи, колко се умножиха враговете ми“. И след това той каза: “Махнете се от мене всички, които вършите беззаконие“.

Господ чу молбата му. Господ ще приеме молитвата му. Но той първо каза: „Господи, в яростта Си не ме изобличавай и в гнева Си не ме наказвай.“ Това бе в началото, но по-късно, след като взе от Господ той казва: „Ти ме благослови“. Той каза: “Лягам, спя и ставам защото Господ ме закриля“.

И още: “Няма да се уплаша от десетки хиляди, които отвред са се опълчили против мене.”

Защото беше благословен от Господа и получи от Него. "В началото казвах, че мнозина ме карат да се притеснявам. Но след това получих сила и спокойствие, защото не оставих Бога" - така разсъждава Давид. Нека и ние му подражаваме в това.


Източник: Видео клип с проповед на коптския папа Шенуда "Върни се при Бога", превод от английски. Линкът е към видео клипа с български субтитри, дело на някой друг.



Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене