Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: pentecost
Категория: Лични дневници
Прочетен: 887278
Постинги: 142
Коментари: 313
Гласове: 413
Постинг
04.06.2013 05:49 - Христова Душа - Anima Christi
Автор: pentecost Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3590 Коментари: 2 Гласове:
3

Последна промяна: 11.03.2017 20:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

По-долу помествам една добре известна и разпространена молитва сред католиците, датираща от 14ти век, около 1330год от неизвестен автор. Била е от любимите молитви на Св. Игнатий Лойола и е била поместена в неговия молитвеник.

Тъй като не можах да я намеря във вариант на български, си направих труда да я преведа от оригиналния латински. Преводът е почти буквален и не е търсена поетичност, а достоверност на текста. Предлагам и латинския текст за тези, които искат да видят как изглежда в оригинал, а пък най-долу помествам и английския превод за по-любознателните. Надявам се да ви хареса.

*********************************************

Христова Душо, освети ме.

Христово Тяло, спаси ме.

Христова Кръв, опияни ме.

Вода от Христовото ребро, умий ме.

Страдание Христово, укрепи ме.

О, благи Исусе, чуй ме.

В твоите рани, скрий ме.

Не позволявай да се отделя от Теб.

От злия враг ме защити.

В часа на смъртта ми, призови ме.

И да дойда при Теб, покани ме.

За да Те хваля заедно с твоите светии.

Винаги и за вечни времена, Амин

*********************************************

Anima Christi, sanctifica me.

Corpus Christi, salva me.

Sanguis Christi, inebria me.

Aqua lateris Christi, lava me.

Passio Christi, conforta me.

O bone Jesu, exaudi me.

Intra tua vulnera absconde me.

Ne permittas me separari a te.

Ab hoste maligno defende me.

In hora mortis meae voca me.

Et iube me venire ad te,

Ut cum Sanctis tuis laudem te.

In saecula saeculorum.

Amen.

Източник: Preces-Latinae
*********************************************

Soul of Christ, sanctify me.
Body of Christ, save me.
Blood of Christ, inebriate me.
Water from the side of Christ, wash me.
Passion of Christ, strengthen me.
O Good Jesus, hear me.
Within Thy wounds hide me.
Suffer me not to be separated from thee.
From the malignant enemy defend me.
In the hour of my death call me.
And bid me come unto Thee,
That with all Thy saints,
I may praise thee
Forever and ever.
Amen.

Източник:
Our Catholic Prayers
*********************************************




Гласувай:
3



1. jivi93 - Браво
04.06.2013 12:09
Благодаря за превода и публикуването на тази чудесна молитва. Много сполучлив превод и дори звучи поетично!
цитирай
2. pentecost - Благодаря, jivi93,
04.06.2013 20:30
за топлите думи, радвам се, че ти е харесала, на мен също много ми допада, затова и я публикувах, макар да не съм католик. Мисля, че във всяка една традиция могат да се открият малки съкровища като това :) Благословен ден от мен.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене